Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ένα ακόμα βήμα για την νομιμοποίηση της ρεμούλας στους Μεσογειακούς Αγώνες και την τσιμεντοποίηση του Ελληνικού


Στήνεται το νομικό πλαίσιο της αδιαφάνειας και της ελαστικής εργασίας

Κατατέθηκε στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ένα ακόμα πολυνομοσχέδιο από το Υπουργείο Πολιτισμού με πλήθος πολύ σοβαρών διατάξεων που αφορούν τον αθλητισμό και τον πολιτισμό.

Στο μεγαλύτερο μέρος το σχέδιο νόμου ασχολείται με τη δημιουργία ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Οργανωτική Επιτροπή Μεσογειακών Αγώνων- Βόλος 2013», κατά τα πρότυπα της αντίστοιχης των Ολυμπιακών αγώνων του 2004, η οποία θα διοργανώσει τους Μεσογειακούς αγώνες και διαχειρισθεί τις οικονομικές, πλευρές. Διατυπώνονται οι διαδικασίες συγκρότησης της εταιρείας, (σκοποί, διάρκεια, οικονομικά μεγέθη, οργανωτική δομή κ.λπ.).
Φυσικά, στο σχέδιο νόμου δεν γίνεται καμιά απολύτως αναφορά και για κανένα από τα κρίσιμα ζητήματα των Μεσογειακών αγώνων (οικονομική διάσταση, περιβαλλοντικά θέματα, το μοντέλο τουριστικής και οικιστικής ανάπτυξης που προωθείται, τα συνοδευτικά έργα που έχουν προγραμματισθεί στον Βόλο και τη Λάρισα κ.λπ.).
Δεν υπάρχει καμιά δεσμευτική αναφορά για ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών φορέων μέσω της εκπροσώπησής τους στη σύνθεση του 15μελούς διοικητικού συμβουλίου της Α.Ε. Αυτό παραπέμπεται σε υπουργική απόφαση χωρίς οποιαδήποτε κριτήρια. Ήδη υπάρχουν πολλές διαμαρτυρίες για αποκλεισμούς και παραγκωνισμό φορέων (π.χ. Δήμος Βόλου και Οικονομικό Επιμελητήριο Θεσσαλίας), που έχει ως άμεση συνέπεια να τίθενται σε αμφισβήτηση σημαντικά συνοδευτικά έργα (περιφερειακή οδός Βόλου, τραμ, εκσυγχρονισμός λιμανιών κ.λπ.) για τα οποία ακόμα δεν έχει γίνει προγραμματισμός ούτε ένταξη του προϋπολογισμού τους σε κανένα λογαριασμό.
Δυστυχώς όμως φαίνεται ότι και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ακολουθεί την πεπατημένη του ΠΑΣΟΚ, δημιουργώντας το νομικό πλαίσιο που θα επιτρέψει τη μετατροπή μιας ακόμα αθλητικής διοργάνωσης σε πεδίο αδιαφανών πράξεων, ανταγωνισμού ιδιωτικών συμφερόντων και κατασπατάλησης του δημόσιου πλούτου. Είναι χαρακτηριστικό, ότι (με το άρθρο 23) καταργείται πλήρως η ελληνική νομοθεσία, αφού προωθείται ρητά η κατάρτιση κανονισμών «για την ανάθεση εκπόνησης μελετών, τη διενέργεια προμηθειών, την κατασκευή έργων και εκτέλεση συμβάσεων, κατά παρέκκλιση από κάθε διάταξη νόμου ή κανονιστικής πράξης, εκτός από τους σχετικούς κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Επιπλέον, για άλλη μια φορά μια μεγάλη αθλητική διοργάνωση θα στηριχθεί αφενός μεν σε μια μικρή ομάδα αδρά αμειβόμενων τεχνοκρατών ή αποσπασμένων από άλλες υπηρεσίες, αφετέρου δε στην εκμετάλλευση εκατοντάδων ελαστικά κι επισφαλώς απασχολούμενων νέων ανθρώπων μέσα από τα προγράμματα stage, που θα αποτελέσουν την τεράστια πλειοψηφία των εργαζομένων.

Τσιμεντοποίηση Ελληνικού – το επόμενο βήμα

Τα άρθρα 45 και 46 του νομοσχεδίου αναφέρονται στις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις του Ελληνικού. Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις (του ν.3342/2005) επιδιώκεται η προσαρμογή του νομοθετικού πλαισίου στο σχέδιο ανάπτυξης του χώρου όπως αυτό έχει κατατεθεί από ιδιώτη επενδυτή. Συγκεκριμένα επιδιώκεται αφενός μεν η εκ των υστέρων τακτοποίηση των θεμάτων που είχε αναδείξει ο Δήμος Ελληνικού, με την αίτηση ακυρώσεως που είχε υποβληθεί από την δημοτική αρχή και τον Δικηγορικό Σύλλογο στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αφετέρου δε η αύξηση και η διάχυση της δόμησης στο σύνολο της έκτασης.
Αντιθέτως από τα αναφερόμενα στην αιτιολόγηση των σχετικών άρθρων της προωθούμενης νομοθετικής ρύθμισης και χωρίς να αναφέρεται,
* απαλείφεται ο δεσμευτικός όρος «αθλητικός» ως προς την ανάπτυξη του θεματικού πάρκου και νομιμοποιείται η πρόταση που έχει την Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων. Με απλά λόγια το θεματικό πάρκο δεν είναι υποχρεωτικό να έχει αθλητικό χαρακτήρα, και σε αυτό μπορούν σταδιακά να αναπτυχθούν ποικίλες εμπορικές δραστηριότητες.
* προστίθεται η χρήση συνάθροισης κοινού καθώς κινηματογράφος που είχε ενταχθεί στο επιχειρηματικό σχέδιο.
Δεν τροποποιούνται μεν οι όροι δόμησης αλλά :
* επιτρέπεται η κατεδάφιση τμήματος του κτίσματος που κατασκευάστηκε για την υποστήριξη της αθλητικής εγκατάστασης του κανοέ καγιάκ και η χρησιμοποίηση του συντελεστή δόμησης για την κατασκευή κτισμάτων στον περιβάλλοντα χώρο (περιοχή φυτεύσεων) επιφανείας 3.000 τ.μ.
* επιτρέπεται η τοποθέτηση προσωρινών λυόμενων κατασκευών στο σύνολο της έκτασης με χρήσεις εστίασης κοινού, καταστήματα πώλησης αναμνηστικών ειδών ή ειδών σχετικών με το θεματικό πάρκο και το υδροπάρκο
* ορίζεται ότι δεν προσμετράται η τοποθέτηση-εγκατάσταση παιγνιδιών-κατασκευών συνδεδεμένων με τη λειτουργία του θεματικού πάρκου και υδροπάρκου.
Με τα παραπάνω άρθρα νομιμοποιείται έντεχνα η υπέρβαση των ορίων της εγκατάστασης, με τη χωροθέτηση του χώρου στάθμευσης εκτός αυτής. Επί της ουσίας η έκταση του πάρκου επεκτείνεται εις βάρος της ευρύτερης έκτασης, καθώς δεν «αναλώνεται» χώρος της συγκεκριμένης για την κάλυψη των θέσεων στάθμευσης που δημιουργεί αλλά ο χώρος αυτός λαμβάνεται από την ευρύτερη περιοχή δηλαδή αυτήν που προορίζεται για τη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου.
Σημειώνεται ότι τις ημέρες αιχμής βάσει της μελέτης αναμένονται 15.000 επισκέπτες.

ΤΖΟΥΛΙΟΣ ΣΥΝΑΔΙΝΟΣ

http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=469411

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε <span>%d</span> bloggers: