Τροπολογία Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου και του ΙΚΑ σε περίπτωση υποβιβασμού σε ερασιτεχνική κατηγορία και υποχρεωτικής εκκαθάρισης ΠΑΕ
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο σ/ν του Υπ. Οικονομικών: «Κώδικας Κοινωφελών Περιουσιών, Σχολαζουσών Κληρονομιών και λοιπές διατάξεις»
ΘΕΜΑ: Για την πρόληψη ζημιάς του δημοσίου από την τροπολογία που προστέθηκε στην παρ.1 του άρθρου 111 του Ν.2725/1999 δια της παρ.15β του άρθρου 44Α του ν.4115/2013 Α’ 24/30.1.2013, σύμφωνα με την οποία: «Κατ’ εξαίρεση οι Ποδοσφαιρικές Ανώνυμες Εταιρείες (Π.Α.Ε.) όλων των κατηγοριών, που υποβιβάζονται σε Ερασιτεχνική Κατηγορία, υποχρεωτικώς εκκαθαρίζονται εντός τριών (3) μηνών από τον υποβιβασμό τους.»
Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με την προτεινόμενη τροπολογία αποκαθίσταται η δυνατότητα διεκδίκησης από το Δημόσιο και της είσπραξης τελεσίδικα αναγνωρισμένων ή επιδικασθεισών απαιτήσεων Π.Α.Ε. κατα τρίτων, σε εξόφληση ισόποσων υποχρεώσεων αυτών των Π.Α.Ε. προς το Δημόσιο και το Ι.Κ.Α. οι οποίες, λόγω της ειδικής και ταχείας εκκαθάρισης που εισήγε στην παρ.1 του άρθρου 111 του ν.2725/1999 η παρ.15β του άρθρου 44Α του ν.4115/2013 Α’ 24/30.1.2013, δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο χρόνο που διαρκούν οι ανοιγείσες δικαστικές και νομικές διαδικασίες μέχρι να τελεσφορήσουν, ήτοι μέχρι να καταλήξουν στην είσπραξη των οφειλομένων σε αυτές και/ή την ποινική τιμωρία των υπαιτίων οικονομικών εγκλημάτων σε βάρος τους καθώς, ιδιαίτερα, στην τελευταία αυτή περίπτωση, η διαγραφή μιάς Π.Α.Ε. από το ειδικό μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών και η λύση της στερεί τη δυνατότητα διεκδίκησης των απαιτήσεών της κατα τρίτων και της εκ του προϊόντος της ικανοποίηση του Δημοσίου και του Ι.Κ.Α., ιδιαίτερα όταν δεν υφίστανται άλλα επαρκή για την ικανοποίηση του Δημοσίου και του Ι.Κ.Α. περιουσιακά στοιχεία .
Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ
«Σε περιπτώσεις ειδικής εκκαθάρισης Ποδοσφαιρικών Ανωνύμων Εταιρειών που δεν διαθέτουν ακίνητη ή άλλη ρευστοποιήσιμη περιουσία η οποία εξαρκεί για την εξόφληση ληξιπροθέσμων υποχρεώσεών τους προς το Δημόσιο και/η το Ι.Κ.Α, το Δημόσιο και/ή το Ι.Κ.Α δύνανται μετά από αίτηση του νομικού προσώπου, που γίνεται δεκτή με απόφαση του Υπουργού των Οικονομικών, να αποδέχεται αντί καταβολής, κατ΄άρθρο ΑΚ464, την εκχώρηση προς αυτα απαιτήσεων του υπό ειδική εκκαθάριση νομικού προσώπου από σύμβαση ή αδικοπραξία, περιλαμβανομένης της απαίτησης ηθικής βλάβης, με μόνη προύπόθεση αυτές να έχουν αναγνωριστεί ή επιδικαστεί προς το ειδικά εκκαθαριζόμενο νομικό πρόσωπο με βάση τελεσίδικη ή τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις. Η αίτηση του εκκαθαριστή προς τον Υπουργό των Οικονομικών συνοδεύεται από α) επικυρωμένο αντίγραφο των σχετικών δικαστικών αποφάσεων, β) πιστοποιητικό τελεσιδικίας τους και γ) έκθεση ορκωτών ελεγκτών, από την οποία να προκύπτει ή έλλειψη άλλης επαρκούς για την ικανοποίηση της απαίτησης του Δημοσίου ακίνητης ή κινητής περιουσίας του υπό εκκαθάριση νομικού προσώπου. Η απόφαση του Υπουργού των Οικονομικών εκδίδεται εντός τριάντα ημερών από την κατάθεση της αιτήσεως.
Η σύμβαση εκχώρησης συνάπτεται μεταξύ του εκκαθαριστή του νομικού προσώπου, ο οποίος ενεργεί για λογαριασμό του εκχωρητή και του προϊστάμενου της αρμόδιας ΔΟΥ του νομικού προσώπου, ο οποίος ενεργεί για λογαριασμό του Δημοσίου και/η του Ι.Κ.Α., μέσα σε τριάντα ημέρες από την δημοσίευση της απόφασης του Υπουργού των Οικονομικών. Μετά την αναγγελία της εκχώρησης στον οφειλέτη, το Δημόσιο και/η το Ι.Κ.Α. υπεισέρχονται αυτομάτως και εκ του νόμου στη θέση και τα δικαιώματα του εκχωρητή, δυνάμενα να παρίστανται και ως πολιτικώς ενάγοντες κατά των οφειλετών των εκχωρουμένων απαιτήσεων σε κάθε ποινική δίκη, σχετική με αδίκημα, από το οποίο προέρχονται οι εκχωρηθείσες απαιτήσεις, υπεισερχομενα αλλα και κτωντα εκ του νομου την ιδιοτητα του πολιτικος εναγοντος κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης διάταξης νόμου.»
Αθήνα
01.08.2013